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DoubleSquall
Shérif retraité
Ami Facebook d'Hannibal
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#136
27-04-2014, 10h02
Exactement et il ne me semble pas que Rebirth soit en cell shading
Soit il y a critique à faire et on expose deux vraies images, soit non. Je ne vois pas l'intérêt d'un tel montage. Ça démonte plus la critique qu'autre chose.
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Stilgar
Artiste compris
Fan de Clausewitz
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#137
27-04-2014, 11h19
C'est ce qu'on appelle une exagération... Le temps perdu à modéliser et coder l'intérieur des stations, aussi inutiles et mal réalisées que chiantes, énerve un certain nombre de joueurs des anciens X (dont je fais partie). Du coup ces images sont là pour le montrer, l'exagération étant un moyen comme un autre.
Pour la source :
http://steamcommunity.com/sharedfile.../?id=197725818
Edit : à noter que l'image date de la sortie du jeu et qu'avec les paramètres au minimum les stations intérieures sont vraiment dégeux...
Dernière modification par
Stilgar
,
27-04-2014, 11h21
.
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DoubleSquall
Shérif retraité
Ami Facebook d'Hannibal
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#138
20-05-2014, 18h38
Sortie d'une mise à jour majeure avec la version 2.0 intitulée
Secret Service Missions
.
Egosoft is extremely pleased to finally announce the release of X Rebirth 2.0 - Secret Service Missions. After considerable effort and with an eye to all the great feedback we've received, X Rebirth 2.0 represents a major update for a wide variety of gameplay mechanics.
•
New Feature:
Three new gamestarts, each with a new cockpit configuration.
•
New Feature:
Rebalanced combat with three difficulty settings.
•
New Feature:
Additional commands for your ships.
•
New Feature:
Autopilot can fly your ship while you are busy.
•
New Feature:
All new highway flight model.
•
New Feature:
Most tasks can now be performed without landing on stations.
•
New Feature:
Full screen HUD detail monitor option.
•
New Feature:
Clicks on event monitor now open relevant menus.
•
New Feature:
Map/radar on event monitor.
•
New Feature:
New ships in Omicron Lyrae.
•
New Feature:
Huge new Xenon ship.
•
New Feature:
Four new missile types.
•
New Feature:
Improved graphics for an even more beautiful universe.
•
New Feature:
New graphics options and presets.
•
New Feature:
New start menu scene.
•
New Feature:
New Steam achievements.
• Added support for up to 8 input devices (now even your pet octopus can get the most from the game).
• Added option to buy replacement player ship cockpit layout from certain traders.
• Added shield damage for collisions.
• Improved responsiveness of main menu and dialogs.
• Improved event monitor with more space for important information.
• Improved positioning of interface elements in first person mode.
• Improved production logic now skips products where the station has too much stock.
• Fixed gamepad mode switching on when axis has non-zero value while at rest.
• Fixed problem with wrecked state of ship/station surface elements not always being loaded from savegames correctly.
• Fixed collectable objects not showing a target element.
• Fixed gates not showing a target element.
• Fixed info points not being displayed at drone launch pads.
• Fixed cases where clicking on larger targets didn't work.
• Fixed rare instance of mission objective bar being stuck on screen.
• Fixed text field not being reset when closing and reopening trade menu.
• Fixed problems with overlapping/truncated text on first person event monitor.
• Fixed cases resulting in jumping target elements.
• Fixed incorrect text in certain conversations.
• Fixed icon size in licence encyclopedia entry.
• Fixed distance sorting in trade menu.
• Fixed capital ships becoming invisible when boosting while player is close.
• Fixed cases where build icons were displayed without a builder ship in the player squad.
• Fixed missing trade offers for architects with no money.
• Fixed rare case of missing target elements (usually build locations or player owned cap ships).
• Fixed cases where targeting objects using gamepad/joystick controls did not work correctly.
• Fixed trade restrictions menu getting stuck.
• Fixed several causes of occasional crashes.
• Various optimisations resulting in small performance improvements.
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Alice Cooper
Tacticien du dimanche
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#139
01-06-2014, 16h33
Des retour de gens ayant testé cette MAJ de ouf ?
Si le jeu continue à s'améliorer, je vais finir par le prendre finalement... J'ai tellement envie d'y croire
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Stilgar
Artiste compris
Fan de Clausewitz
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#140
31-08-2014, 21h06
Un entretien avec un développeur qui explique les soucis de développement du jeu (en anglais) :
http://www.rockpapershotgun.com/2014...rth-interview/
Le contenu du patch 2.5 :
• New Feature: New side-bar based main menu (with option for legacy main menu.)
• New Feature: External camera view.
• New Feature: Free look in cockpit.
• New Feature: New shipyards for small and medium sized ships.
• Added respawning of specialists with increasing hire fees.
• Added incoming remotely ordered wares to item trader menu.
• Added auto-refuel setting.
• Added small ship traders.
• Added primary shields to large ships which did not already have them.
• Added "civil war" behaviour between Pluatrch and Heart of Albion in Albion.
• Added ability to replace destroyed CVs so that station construction can can continue.
• Added event monitor display to drone control mode.
• Improved event monitor with "picture-in-picture" mode.
• Improved hacking gameplay.
• Improved engine animation and effects.
• Improved ship AI behaviour in numerous situations.
• Improved generation of mission enemies.
• Improved mission target indicator to point always to the closest mission target.
• Improved trade offers menu (shopping list is included in ship cargo).
• Improved docking behaviour of drones.
• Improved build tree menu user experience.
• Improved several mission briefings.
• Improved Open Comm Link menu in legacy main menu.
• Improved rendering of distant objects to reduce flickering slightly.
• Improved Mission Bar so it no longer obstructs menus.
• Fixed player ship cover faction not being reset from Xenon after plot.
• Fixed several plot and other mission issues.
• Fixed player ship slowing down when a menu is opened in a highway.
• Fixed left mouse clicks not closing ability/interact menus in some cases.
• Fixed double clicks on current target not always opening interact menu.
• Fixed stuck scroll-bar when returning to a previous menu.
• Fixed various other issues with UI and targeting behaviour.
• Fixed pressing ESC/DEL on loading screen returning to startmenu after loading is done.
• Fixed targets being lost with mouse-controls in certain cases (e.g. when mission targets update).
• Fixed upgrade resources being counted twice for building.
• Fixed upgrade level rounding issues resulting in incorrect upgrade counts.
• Fixed an issue with station expansions not completing out-of-sector.
• Fixed multiple ship dealers per platform.
• Fixed escort ships disappearing after loading a savegame.
• Fixed a pathing issue for ships flying to stations.
• Fixed an issue with gas collectors not collecting.
• Fixed production module animations being stuck after having been out-of-sector.
• Fixed problems with transport drones not picking up containers.
• Fixed drones failing to get a new commander if theirs is destroyed.
• Fixed ability to comm from a remote control drone using the "C" shortcut.
• Fixed stuck shift keys when alt-tabbing or changing window focus.
• Fixed inconsistent upgrade counts between encyclopedia and ship dealer.
• Fixed player ship selectable in Assign to Commander conversation.
• Fixed managers pestering the player for money.
• Fixed stuck trade offers and refunded money to all participants.
• Fixed excessively bright lights on certain objects.
• Fixed problem involving disappearing wares.
• Fixed input actions and states mapped to axis on joystick 3-8 not working.
• Fixed several of the most common causes of crashes.
• Fixed mining drones not picking up asteroids in some cases.
• Fixed rare cases of hotkey buttons not working.
• Fixed occasional freeze when opening the options menu.
• Fixed ships getting stuck waiting for drones.
• Fixed some ships not shooting at large objects.
• Fixed certain invisible ship/station components being selectable as target.
• Various optimisations resulting in performance improvements.
De mon côté j'attendrais quand même encore un peu avant de le relancer.
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frgo
Tacticien incompris
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#141
27-09-2014, 10h14
Annonce d'un DLC
The Teladi Outpost
.
Gratuit pour ceux ayant acheté le jeu avant le 1e novembre. Il faut aller sur la page du DLC et cliquer sur télécharger.
La 2.5 sortira prochainement et en décembre (en même temps que la sortie du DLC) on verra la 3.0 débarquée
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Etrusk
Capitaine à moustache
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#142
14-03-2015, 22h33
C'est comment depuis la 3.0 ? Le jeu est en solde sur steam.
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Turambar
Maître du Destin
Stratège avancé
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#143
14-03-2015, 22h50
Il est aussi gratuit pour le week-end (avec tous les autres X), donc j'en ai profité pour l'essayer. Au bout de 5 minutes j'étais coincé dans des rochers semi-invisibles, donc, étant donné la réputation du jeu, je ne me suis pas acharné et j'ai installé X3. C'est dommage vu tout le suivi qu'ils assurent
(et j'espère que le studio y survivra)
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Etrusk
Capitaine à moustache
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#144
15-03-2015, 11h49
Envoyé par
Turambar
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Il est aussi gratuit pour le week-end (avec tous les autres X), donc j'en ai profité pour l'essayer. Au bout de 5 minutes j'étais coincé dans des rochers semi-invisibles, donc, étant donné la réputation du jeu, je ne me suis pas acharné et j'ai installé X3. C'est dommage vu tout le suivi qu'ils assurent
(et j'espère que le studio y survivra)
Ok, et pourtant il y a plein de commentaires qui assurent que le jeu a fait d'énormes progrès depuis le lancement. Je préfère pas imaginer ce que c'était ! Me souviens avoir essayé une version de X3 Terran Conflict et ça tournait bien.
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DoubleSquall
Shérif retraité
Ami Facebook d'Hannibal
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#145
15-03-2015, 12h04
Le jeu en est à la 3.5. Il est parti de très loin et à mon avis, même le suivi régulier et les gros efforts des développeurs ne lui permettront pas de devenir ce qu'il aurait dû être. En revanche, avec quelques bugs ou maladresses toujours présents, il reste jouable et malgré tout sympathique.
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LeFoureur
Troll en sommeil
Stratège avancé
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#146
15-03-2015, 14h51
Oui, il est très sympathique, mais les anciens sont partis, c'est même ancien qui crée des mods sur la série, je pense qu'Egosoft devrait se refaire une image en changeant complètement son le nom de sa licence voir même du studio.
Puis maintenant il y a de la "concurrence"
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Stilgar
Artiste compris
Fan de Clausewitz
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#147
15-03-2015, 16h23
De la concurrence ? Tu as des noms de projets/jeux sortis à donner ? (je ne me tiens plus vraiment à jour des sorties de jeux)
Star Citizen n'est pas considéré comme concurrent ? (pour ma part je ne les considère pas comme tels)
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DoubleSquall
Shérif retraité
Ami Facebook d'Hannibal
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#148
15-03-2015, 16h53
Il y a le nouveau Elite : Dangerous, axé simulation, des jeux comme Starpoint Gemini 2, plutôt arcade mais sympa aussi.
On peut y opposer Star Citizen qui rentre dans la même catégorie de jeu. Après tout dépend des critères pour définir la "concurrence", comme par exemple si tu distingues les jeux solo/muli.
Je ne suis pas certain, personnellement, que Star Citizen puisse avoir ou être un concurrent de part son budget exceptionnel qui le place un peu "hors catégorie".
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Vae Victis
Tacticien du dimanche
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#149
16-03-2015, 09h06
j'ai vu j'ai installer j'ai essayer et j'ai très vite désinstaller. Les bug m’ont paru trop pénible pour pouvoir y mettre 13 euros dedans
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Gouggar
Stratège de cuisine
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#150
16-03-2015, 11h30
Des bugs sur X Rebirth ? j'ai fini la campagne principale sans être bloqué par aucun bug.
C'est devenu un jeu sympas, seul le côté commerce rebute un peu comparé à X3 mais avec 2-3 mods on s'y fait.
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