Toggle navigation
Youtube
VOD
Twitch.tv
Connexion
Connexion
Identifiant
Mot de passe
Se souvenir de moi
Connexion
Connexion
Vous possédez déjà un compte sur notre communauté ? Identifiez-vous !
Inscription
Rejoignez notre communauté en vous inscrivant dès maintenant !
Oubli de votre mot de passe ou de votre identifiant ??
Pas d’inquiétude, ça arrive à n'importe qui !
Contactez-nous
Envoyer un email à l'administrateur du site
Inscription
S'identifier ou s'inscrire
Connexion en cours...
Se souvenir de moi
Connexion
Oubli de votre mot de passe ou de votre identifiant ?
ou
s'inscrire
S' identifier avec
Articles
Forums
Forum
Grande stratégie
Europa Universalis IV
X
Réduire
Messages
Dernière activité
Recherche
Page
sur
6
Filtre
Heure
Tout
Aujourd'hui
La semaine dernière
Le mois dernier
Afficher
Tout
Discussions uniquement
Photos uniquement
Vidéos uniquement
Liens uniquement
Sondages uniquement
Events only
Filtré par:
Tout nettoyer
nouveaux messages
Précédent
1
2
3
4
5
6
template
Suivante
MiniaAr
Back to Basis
Expert tacticien
Share
Tweet
#76
25-08-2015, 11h29
Patch notes entre 1.13BETA et 1.13 final
Envoyé par
Wiz
Here is a quick diff:
- Fixed major OOS caused by set controller commands being posted twice.
- Reduced AE from fabricating claims.
- Removed the scaling war exhaustion cost reduction and stability cost modifiers from seats in parliament.
- Re-electing a ruler now gives -10 karma (down from -20) and electing a new ruler now gives +10.
- Reduced Karma loss for starting offensive wars from -25 to -10.
- Buddhists no longer pay any diplomatic cost for releasing nations, releasing vassals and returning cores.
- Administrative Efficiency now also lowers AE generated.
- At least 50 AE is now required for a country to join a coalition (up from 30)
- Taking provinces from a large country now reduces AE generated by up to 50% (uses the same scaling as increased AE for taking provinces as a large country, so a country taking provinces from an equal sized country gets neither a bonus nor a penalty regardless of size).
- Fixed AI always accepting peace for large enough sums of gold.
- AI: Will now generally avoid taking provinces when doing so would result in an undefeatable coalition.
- Attacker allies are no longer automatically set to be called if they would accept, instead you have to manually select them, so that allies aren't accidentally called to wars where you don't want them.
- Ideas that give +25% hostile core creation cost are now shown in province interface.
- Fixed a bug where besieging obsolete forts could cause you to lose army tradition.
- Fixed a bug where a war between two AIs would never end due to faulty peace treaty construction logic.
- Vassal Forcelimit Modifier now works correctly.
Commentaire
Envoyer
Annuler
MiniaAr
Back to Basis
Expert tacticien
Share
Tweet
#77
26-08-2015, 14h47
Je pense que ça peut intéresser quelques personnes:
Envoyé par
MiniaAr
Johann/Wiz, since the stats show that people like both mods and iroman mode, what about the "copper-man" mode that will allow to play mods on ironman settings (basically ironman without achievements)? This is a long time request supported by the stats you just gave and would make a lot of people happy.
Envoyé par
Wiz
This is in the works.
Commentaire
Envoyer
Annuler
Lunarc
Gentleman Poitevin
Tacticien théorique
Share
Tweet
#78
26-08-2015, 15h10
C'est quoi, les OOS, déjà?
Commentaire
Envoyer
Annuler
bisthebis
Glandeur assumé
Lecteur de Sun Tzu
Share
Tweet
#79
26-08-2015, 15h17
Vassal Forcelimit Modifier now works correctly.
Yeah
@Lunarc : c'est les désynchros en multi je crois
Commentaire
Envoyer
Annuler
Scramouille
En devenir wallah
Stratège du dimanche
Share
Tweet
#80
26-08-2015, 15h20
Out of synchro.
Commentaire
Envoyer
Annuler
Azrock
Stratège incompris
Share
Tweet
#81
26-08-2015, 19h36
So à partir de demain soit les gpo seront stables, soit la Suède brulera!
Wiz said:
↑
Patch should be live tomorrow assuming no last minute foulups.
Commentaire
Envoyer
Annuler
Restif
Central Scrutinizer
Stratège avancé
Share
Tweet
#82
26-08-2015, 21h00
'faut pas se leurrer, y'aura toujours des OOS (ou alors ils se seraient bien fichus de nous en réglant en un mois un problème qui date de 2 ans -voire plus si on tient compte des jeux précédents) ; mais si on peut revenir à une stabilité pre-CS ça sera déjà bien.
Commentaire
Envoyer
Annuler
Précédent
1
2
3
4
5
6
template
Suivante
Chargement...
Oui
Non
OK
OK
Annuler
X