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Vilcoyote
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#76
11-11-2021, 22h50
si vous voulez prendre l'extension, GP propose sa réduc de 14% avec le code ORIGINS:
https://fr.gamesplanet.com/game/euro...2/?ref=MundBel
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ezaski
Militaire saisonnier
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#77
14-11-2021, 18h50
Bon alors vos premières impressions ?
J'ai test le Zimbabwe, c'est sympa, ça permet de mettre un peu de vie dans cette région du monde.
Par contre, c'est terrible l'équilibrage contre l'IA, t'es hyper puissant hyper vite....
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
Tacticien de bibliothèque
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#78
14-11-2021, 20h36
Quelques petits bugs, pas non plus horribles à part celui de l'AE, mais qui sont pour la plupart déjà corrigés dans la béta.
ezaski
Les premières impressions sont relativement bonnes me concernant. Je suis à peu près sur la même partie que toi mais en ayant commencé avec le Butwa
(j'ai formé l'Empire Rozwi et hérité de l'arbre du Zimbabwe, mais j'ai préféré ne pas former ce dernier pour garder ma couleur et ce nom)
, pays qui était déjà assez fort mais à présent renforcé par le privilège des divinités et celui qui sert à maitriser l'inflation des mines d'or tout en limitant le risque d'effondrement.
C'est assez dynamique de ce que je vois (et facilité par une AE qui a été diminuée), ce qui est une bonne nouvelle. Les arbres de missions sont assez diversifiés et offrent pas mal de rejouabilité pour ce seul continent. Y'a de tout: du militaire, du commercial, du diplomatique, de la colonisation, du survival (coucou le Mali), et des arbres mixant un peu de tout. La créativité est pour une fois au rendez-vous!
J'ai juste des réserves sur l'évent qui permet à l'Ethiopie de convertir instantanément toutes ses provinces juives (façon Castille avec Grenade), ça empêche toute possibilité de se convertir en lui arrachant ses provinces avec un autre pays en début de partie. Cette religion disparait encore plus vite qu'auparavant et ça limite presque exclusivement son utilisation à deux pays: le Simien et l'Ethiopie.
La semaine prochaine, la mise en ligne publique du patch devrait bien assainir le truc. Y'aura probablement encore des choses à revoir concernant la colonisation et les natifs, mais c'est bien plus stable que ce qu'ils ont pu faire les années précédentes.
Ce petit DLC a insufflé pas mal de vie en l'Afrique, et c'est de bonne augure pour les prochaines régions visitées.
Dernière modification par
AcidePrussique
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14-11-2021, 22h22
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ezaski
Militaire saisonnier
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#79
14-11-2021, 22h17
Effectivement, c'était le but du DLC, mettre de la vie dans les régions du monde non refaite, ou très peu. Je vais continuer avec le Zimbabwe, Congo ensuite je pense, l'Ethiopie et le Mali je me le réserve plus tard, le challenge est intéressant, mais j'ai pas la foi pour l'instant.
concernant la religion juive, ça sera peut-être corrigé dans le patch ?
Les monuments c'est sympa mais ultra pété aussi, ça serait pas mal un nerf...
----
Du coup pour les prochains DLC on sait à quoi s'en tenir, probablement le Mexique et les Andes donc réformes des religions pré-colombienne, plus de privilèges d'ordres, arbres de missions contraignants aussi.
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
Tacticien de bibliothèque
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#80
14-11-2021, 22h31
J'ai corrigé mon message, j'avais mis Shewa (qui est d'ailleurs devenu le Choa avec une jolie couleur bleu-ciel) au lieu de Simien.
J'ai pas vu de mention qui concernait la gestion de l'événement du judaïsme par l'Éthiopie, mais j'espère qu'ils s'en occuperont parce qu'en l'état c'est pas très satisfaisant. Les monuments ça dépend vraiment en fait, et puis il faut prendre en considération l'investissement nécessaire et les pays concernés. Limite il en faudrait davantage avec de moins gros avantages, et un outil de gestion comme je leur ai proposé.
On ira vraisemblablement au Moyen-Orient pour le prochain pack.
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ezaski
Militaire saisonnier
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#81
15-11-2021, 11h30
J'aime bien le Moyen-Orient, mais on peut déjà y joué pour la plupart des pays, l'Amérique pré-colombienne par contre, c'est chiant actuellement !
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
Tacticien de bibliothèque
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#82
15-11-2021, 14h03
J'ai bien peur qu'il soit difficile de dynamiser cette région, surtout en ajoutant rien au niveau des provinces. Y'a déjà des mécaniques qui te compliquent artificiellement la vie, je vois pas ce qu'ils pourraient ajouter de plus en dehors de nouvelles missions et événements. J'espère qu'ils me feront mentir!
Sinon, un nouveau carnet demain:
https://forum.paradoxplaza.com/forum...#post-27900930
Par Johan.. J'ai peur...
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ezaski
Militaire saisonnier
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#83
15-11-2021, 15h47
Surement un carnet retour de la sortie d'Origins, et peut-être "what's next ?"
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
Tacticien de bibliothèque
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#84
15-11-2021, 17h23
Possible oui, en attendant la 1.32.1 est passé en public:
https://forum.paradoxplaza.com/forum...ports.1497961/
Je joindrai le changelog au carnet de demain.
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
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#85
16-11-2021, 14h17
Ouf, pas trop long!
https://forum.paradoxplaza.com/forum...-2021.1498081/
Rien de nouveau donc.
Edit: voici pour la traduction
https://www.mundusbellicus.fr/605616...-novembre-2021
Dernière modification par
AcidePrussique
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16-11-2021, 15h59
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
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#86
24-11-2021, 19h47
Une beta pour la 1.32.2 est disponible dès à présent:
https://forum.paradoxplaza.com/forum...steam.1499457/
Version Beta 1.32.2
Spoiler:
# Scénario
# Succès:
- The achievement "Knights of the Caribbean" will now ask for the entirety of Sardinia.
- The achievement "One nation to rule them all" now correctly checks if your subjects are vassals.
- Fixed a script issue regarding the global unrest for the achievement "This is Fine".
- Fixed an issue which made the achievement "Fugger Banking" impossible.
- The achievement "Prestor John" can now be completed even after forming Aksum as Ethiopia.
# Décisions:
- The decision "Build the Third Temple" will be now hidden if you have the event "The Third Temple" open.
- The Mamluks can no longer form Israel.
- Reforming Bulgaria will now update the mission tree.
- Forming Kurland now allows you to be Anglican or Hussite too.
- The "Form Italian Nation" decision will no longer tell you twice that you leave the HRE when you form Italy.
- Forming Somalia will now colonize the provinces Dawa and Ewaso Ngiro.
# Événements:
- Re-added the Institution message event. This changes everything...
- Added a goto button for the event "Growth of the business of <Province Name>".
- Added a goto button for the event "Stagnation and Drought in <Province Name>".
- Added a goto button for the event "Mysore Revolts!".
- Fixed issues related to the event "Where the Legend Begins".
- Fixed event target issues for the event "Pirate Stronghold in Angoche".
- The event "The Great Mosque of Djenné" now has a goto option.
- The event which end the "Decline of Mali" disaster now gives +100 ADM, +100 DIP and +100 MIL as the +1 Stability was most of the time not needed at this point anymore.
- The event "Isabella of Castille" now has a mean time to happen of 200 months instead of 1000 months.
- The explorer from the event "Unexpected Explorer" is now always a female explorer with 10 Tradition.
- Reformed events will now properly check that the country has the Reformed religion too, and not only the Fervor mechanic.
- Muslim School events will now properly check that the country has a Muslim religion too, and not only the School mechanic.
- Orthodox events will now properly check that the country has the Orthodox religion too, and not only the Patriach Authority mechanic.
# Idées:
- The Plains Native Ideas no longer conflict with the Southeastern Woodlands Ideas.
# Missions:
- The mission "Gideon's Revolt" now checks if you actually own the provinces of Semien.
- The mission "Destroy Majapahit" now highlights the Surabaya area even if Majapahit is already dead.
- The Songhain mission "Develop Salt and Cloth" no longer has the awkward custom tooltip in the triggers.
- The modifier "Expansion into the Cape" from the mission "Expand Kilwa" now has a duration of 50 years instead of 30 years.
- The Kilwan mission "Expand Kilwa" can now be completed if the monument in Kilwa has tier 3 too.
- The Songhain mission "Reform the Army" no longer requests you to be ahead in military tech compared to all other countries in the western tech group.
- The Kongolese mission "Unite the Congo Tribes" now counts provinces owned by your subjects too and does no longer request you to have cores on them. This means creating colonies will no longer make the mission impossible.
- The progress for the mission "Temples of Stone" no longer gets reset if you switch your tag.
- The Dithmarscher mission "The Peasants' War" will now properly check for the victory of the Peasants' War.
- The Papal mission "New St. Peter's Basilica" now gives +2 Base Tax to Rome if the monument is already on Tier 3.
# Configuration:
- The province Zacatecas is now guaranteed to have gold.
- Bunyoro now starts with the Acholi culture as an accepted culture.
- The primary culture of Darfur is now Tunjur.
- Ogaadeen now has cores on the provinces Degehabur and Werder.
- The provinces Korofan, Medwa and Kobbe have now the Tunjur culture.
- The country Geledi has now cores on the Ajuuraan provinces Afgooye, Bardera and Gedo.
- Changed the name of the province Kosti to Waylula.
# Modificateurs:
- The modifier "The Third Temple is built" now gives normal missionary strength instead of missionary strength against Heretics.
- The modifier "Expansion into the Cape" from Kilwa's mission tree now also increases Global Settler Increase by +25.
- The modifier "Adalan-Ethiopian War" now gives +0.1 Monthly Piety instead +1. Also fixed the tooltip issue with it, showing the wrong number.
- The modifier "Prime Herding Rights" from the privilege now gives +25% Local Manpower Modifier instead of 100%.
- The modifier "Authority Asserted" now increases max absolutism instead of reducing it.
- Fixed an issue where the modifier "Hegemon of Southern Africa" affected the West African culture group instead of the Southern African culture group.
- The modifier "Hegemon of Southern Africa" now gives +33% Sailor Modifier instead of 0.33 Sailors.
# Autres:
- Added missing dynamic, Greek names for a few provinces.
- Removed the Razing Power Gain modifier from the Buryat Band merc company.
- The estates have now learned to check if you can build manufactories in the first place before giving you the task to build manufactories.
- The estate privilege "Embrace Singular Cult" will no longer add a stability when the regency dies.
- The Malbork Castle Monument now has its garrison size modifier in the correct global modifiers scope.
- The Great Walls of China Monument now has its garrison size modifier in the correct global modifiers scope.
- The Heddal Stave Church Monument now requires the owner to be Christian too in order to have access to its modifiers.
- The estate privilege "Religious Society" now also affects syncretic and harmonized religions.
# Intelligence Artificielle
# Économie:
- Improved AI powerspending priorities to primarily encourage lowering inflation and prioritize ideas higher.
# Guerre:
- Improved AI for considering terrain for threat evaluation.
- Fixed so AI is less afraid or rebels and more afraid of non-rebels.
- The Ethopian AI will no longer move its capital while being at war.
# Bugs Corrigés
- Fixed a CTD related to tooltip of core creation.
- Fixed a CTD related to mercenaries when using random new world.
- Fixed a CTD related to removing lifted FoW.
- Fixed a CTD related to increasing great project tier.
- Fixed exploit of concentrating development with the game paused.
- Fixed a bug where condottieri would not deal morale damage.
- Fixed issues with displaying the monthly piety modifier.
- Fixed a few wrong localizations for the provinces "Wadai", "Mayika", "Sulaimaniyah" as well as a localization issue with the country name "Karabakh".
- The opinion modifier of the Torah Aspect "Abrahamic Roots" no longer gets removed and re-applied periodically.
- Fixed a bug where [Trigger.name] freezes the game, if used inside a sub section (e.g. OR).
- Fixed issue with federation names when federation countries form federations.
- Culture and religion of colony changed correctly in TC region.
- Fixed bug where stated territorial cores would cost less governing capacity than unstated territorial cores.
- Fixed OOS related to variable_arithmetic_trigger.
- Fixed OOS related to army exploration mission.
- Fixed issue with navy size trigger not displaying properly.
- Forming a nation with different estates now removes the old estates' privilege modifiers from provinces.
- No longer possible to colonize provinces cut off from the capital instead of it being reported as a 20,000+ days travel time for the colonist.
- Fixed an issue being unable to recall a working merchant, also can now right click him on the outliner to cancel.
Edit: Cette version est à présent accessible à tous, mais curieusement toutes les notes de mise à jour ci-dessus n'ont pas été reprises.
https://www.mundusbellicus.fr/605991...1-32-2-songhai
Dernière modification par
AcidePrussique
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30-11-2021, 20h04
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Vilcoyote
Chasseur de Bip-Bip
Stratège de cuisine
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#87
30-11-2021, 21h11
AcidePrussique
tu disais hier qu'il avait réduit le ratio de perte lors de l'assaut d'un fort dans la bêta, mais je l'ai vu nul part, peux tu aider un aveugle comme moi et me dire dans quelle section c'est?
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
Tacticien de bibliothèque
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#88
30-11-2021, 23h16
Vilcoyote
Dans la partie bugs:
https://www.mundusbellicus.fr/605327...-novembre-2021
- Assaulting fort siege option no longer divides damage taken by attacking regiments to a whole army.
C'est assez mal expliqué, mais dans les faits tu prends beaucoup moins de pertes, ça devient vraiment rentable. Peut-être trop.
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AcidePrussique
Chien fidèèèle
Tacticien de bibliothèque
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#89
18-01-2022, 15h30
Nouveau carnet:
https://forum.paradoxplaza.com/forum...-2022.1507040/
Incroyable, le retour des night surveys..
Je m'occupe de la traduction. J'essaierai de la rendre disponible dans la soirée de demain soir au plus tard. C'était pas vraiment prévu.
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Vilcoyote
Chasseur de Bip-Bip
Stratège de cuisine
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#90
18-01-2022, 17h25
ça m’intéresse de savoir dans quelle mesure ils ont "choisi" les captures d'écrans en fin de carnet
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