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  • Envoyé par Limse Voir le message

    C'était des exemples de scénarios, rien ne précise qu'une alliance France/Allemagne ne soit pas possible. En même temps l'antagonisme entre les deux pays est encore présent à cette époque. La population allemande se souvient encore du "Diktat" de Versailles...
    là ton exemple est un peu foireux car les allemands détestent les français et tu parle de la france et non l'inverse mais sinon merci pour la trad c'est plus agréable de lire en français

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    • ennzo Merci pour ton retour !

      Et pour la relation France/Allemagne je ne suis non plus entré dans les détails. Les devs ne nous ont pas montré toutes les possibilités, peut être qu'une alliance est envisageable pour l'IA, ou peut être pas. Il faudra voir quand le jeu sortira !

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      • Limse

        Au pire ce n'est rien qu'un petit mod sur le Workshop ne peut changer ça à l'air simple a coder
        Dernière modification par ennzo, 24-02-2018, 12h24.

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        • ennzo Tout à fait. C'est bien pour ça qu'ils sont là !

          Quand au carnet d'aujourd'hui, il arrivera normalement dans la soirée. J'essaierais de sortir la traduction demain.

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          • j'aimerai bien qu'il résolvent le fait que les ressources d’Indochine puisse se téléporter en métropole


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            • Carnet d'aujourd'hui ! https://forum.paradoxplaza.com/forum...isode.1073904/

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              • Un gros récap avant sa sortie, j'aime !

                (Pour ceux que ça intéresse, je fais actuellement un mod sur une possible victoire de l'Axe pendant la 2WW, je ferais un topic quand il sera plus avancé mais n'hésitez pas à MP si vous voulez aider !)

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                • J'ai quelques problèmes avec mon PC portable. La trad étant dessus (+ mes cours ). J'aimerai bien régler ces problèmes avant de revenir aux traductions... La traduction du dernier carnet est dont reporté sine die.

                  Veuillez m'excuser pour l'attente que cela engendre.
                  Dernière modification par Limse, 04-03-2018, 11h32.

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                  • Tu fais un super taf à chaque fois, impossible de t'en tenir rigueur.

                    Merci pour tout

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                    • On pardonne tout à notre petit Limse

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                      • Depuis dimanche nous publions des vidéos sur l’extension:









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                        • Le patch log:

                          ##################################
                          # Waking The Tiger Expansion
                          ##################################
                          - New Focus trees for China, PRC and Warlords
                          - New alt-history branches for Japanese focus tree
                          - New alt-history branches for German focus tree
                          - Lots of new gainable and assignable traits and commander overview screen
                          - 9 new Command Power Abilities let commanders activate bonuses and abilities on their divisions at the cost of a new resource: Command Power
                          - Added many Decisions to go with the new (free) Decisions mechanic.
                          - Several new decisions allowing you to form new nations such as the Roman Empire, Gran Colombia and others
                          - Several new decisions allowing you to do "special projects" that require industry (such as excavating for resources etc)
                          - Added winter and desert looks to units that they swap to once acclimatized (both for vehicles and infantry)
                          - Its now possible to capture enemy equipment in battle. Maintenance companies and tech help with this
                          - Can now send airwings as volunteers
                          - Its now possible to prioritize what your strategic bombers target (makes those target smore likely to be hit)
                          - Can now assign transport planes to air supply units
                          - New diplomatic action: Send Attaché. Places an attaché in receivers nation that gives advantages to both sides
                          - New Consolidate forces action allows you to merge understrength divisions together and retain experience and equipment
                          - Can now select custom insignias for your armies (both historical and ahistorical. Some are also nation specific)
                          - Added a toggleble minimap
                          - Can now ping in two different ways (defensive and offensive) on the map or minimap to your allies in multiplayer
                          - Its now possible to destroy stockpiled equipment (has a 3 month timer to avoid exploiting scorched earth)
                          - New Border Conflict mechanics where you can have battles over states or other advantages through the decision system (available to unlock from the new asian focus trees)
                          - New 3d models for the different chinese infantry, cavalry, artillery as well as airplane models
                          - Revamped battle sound system making combat sounds EXTREMELY METAL
                          - 3 new thematic musical tracks
                          - Added 18 new achievements

                          ##################################
                          # Free Features and Important
                          ##################################
                          - New Stability and War Support mechanics replace National Unity to better model the state of your nation and many decisions and changes to go with these
                          - New focus tree for Japan
                          - Overhauled and expanded German focus tree: added new focuses for the Industrial, Air, Naval, and Fascist paths, and improved certain existing ones.
                          - Added Chain of Command - Can now put Field Marshals in charge of Generals leading armies to get bonuses from both
                          - Generals now have 4 skill values - Attack, Defense, Planning, Logistics instead of a single skill.
                          - Traits are no longer lost on promotion of commanders
                          - Commanders can (and usualy do) start with new personality traits
                          - Added Decisions - a middle ground between focus trees and events allowing tons of moddability and mechanics
                          - Added many Decisions to go with the new Decisions mechanic.
                          - Added Acclimatization core mechanic letting troops get used to harsh climate
                          - Can now dedicate some Command Power to improve air efficiency in a zone using Extra Ground Crews ability
                          - Added "kick from faction" diplomatic action (for SPAAAAARTA!!! /Podcat am I 2011 meme:ing again?)
                          - New historical template namelists. Increased immersion when meeting AI and a lot of power to letting player control how things get named
                          - New retreat mechanic. We now separate between withdrawing and forced retreat meaning you dont get overruna nd crushed when ordering retreat on units and falling back wil lrequire a lot less microing
                          - New interface for looking at lost and sunk ships
                          - Massively improved production interface with more filters, collapsing, drag and drop and allowing more than 15 factories to be assigned to a single line
                          - New War overview with factions, filters, sorting. It also has a summarized war overview which we recommend. Wars are now much more fluid to be able to handle 3-way wars and avoid lots of issues in the past with war merging etc.
                          - Several new Refinery techs allow you to control how much rubber and oil is outputted
                          - Infrastructure now effect how much resources can be extracted. Build up an area to unlock more, bomb it to hurt output
                          - Special forces are now limited to a % of your army, or a minimum count of battalions
                          - Several new techs allow you to bonus special forces or control quantity vs quality
                          - Can now attach air wings to armies and they will follow them and do missions

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                          • - New retreat mechanic. We now separate between withdrawing and forced retreat meaning you dont get overruna nd crushed when ordering retreat on units and falling back wil lrequire a lot less microing

                            comment ils font fonctionner cette mécanique?

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                            • L'extension de Hoi 4 sera bientôt disponible sur Gamesplanet ici : https://fr.gamesplanet.com/game/hear...6/?ref=MundBel
                              Une réduction supplémentaire vous attend avec le code promo TIGER5 pour un jeu à 17.09 euro.
                              Dernière modification par DiderLord, 08-03-2018, 14h11.

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                              • Ce DLC/MAJ est une réussite !
                                J'ai commencé une partie avec la Chine Communiste et c'est un véritable bonheur !

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