building militaire_bat_local { levels militaire_bat_local_1 { militaire_bat_local_1 requires factions { barbarian, viking, pontus, armenia, eastern, egyptian, greek, roman, } and building_present_min_level militaire_bat_culture militaire_bat_culture_1 and not building_present_min_level militaire_bat_culture militaire_bat_culture_2 { capability { recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, eastern, parthia, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican spear" 0 requires factions { barbarian, viking, eastern, parthia, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, eastern, parthia, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman medium" 0 requires factions { barbarian, viking, eastern, parthia, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso happiness_bonus bonus 3 requires factions { barbarian, viking, eastern, parthia, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, parthia, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib happiness_bonus bonus 3 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib } construction 3 cost 2000 settlement_min town upgrades { } } } plugins { } } building militaire_bat_culture { levels militaire_bat_culture_1 militaire_bat_culture_2 militaire_bat_culture_3 militaire_bat_culture_4 militaire_bat_culture_5 { militaire_bat_culture_1 requires factions { barbarian, viking, pontus, armenia, eastern, egyptian, greek, roman, } { capability { recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib } construction 1 cost 200 settlement_min village upgrades { militaire_bat_culture_2 } } militaire_bat_culture_2 requires factions { barbarian, viking, pontus, armenia, eastern, egyptian, greek, roman, } and not building_present_min_level militaire_bat_local militaire_bat_local_1 { capability { recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican spear" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman medium" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib law_bonus 1 } construction 10 cost 8000 settlement_min town upgrades { militaire_bat_culture_3 } } militaire_bat_culture_3 requires factions { barbarian, viking, pontus, armenia, egyptian, greek, roman, } and not building_present_min_level militaire_bat_local militaire_bat_local_1 { capability { recruit "mesoamerican light spear" 1 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican spear" 1 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman light" 1 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman medium" 3 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican eagle warrior" 3 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican jaguar warrior" 3 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib law_bonus bonus 2 } construction 4 cost 3000 settlement_min large_town upgrades { militaire_bat_culture_4 } } militaire_bat_culture_4 requires factions { barbarian, viking, pontus, armenia, egyptian, greek, roman, } and not building_present_min_level militaire_bat_local militaire_bat_local_1 { capability { recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican spear" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman medium" 4 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican eagle warrior" 4 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican jaguar warrior" 4 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib law_bonus bonus 3 } construction 6 cost 5000 settlement_min city upgrades { militaire_bat_culture_5 } } militaire_bat_culture_5 requires factions { roman, } and not building_present_min_level militaire_bat_local militaire_bat_local_1 { capability { recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican spear" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican bowman medium" 4 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican eagle warrior" 4 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican jaguar warrior" 4 requires factions { carthaginian, } recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_meso recruit "mesoamerican light spear" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib recruit "mesoamerican bowman light" 0 requires factions { barbarian, viking, carthaginian, eastern, egyptian, greek, roman, } and hidden_resource aor_carib law_bonus bonus 4 } construction 7 cost 10000 settlement_min large_city upgrades { } } } plugins { } }