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Joarius
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#1
Virtua Pugna (VFP)
08-01-2011, 12h27
En cours.
VIRTUA PUGNA
[fs=Aperçu]
Nom
:
Virtua Pugna
Support
:
Rome Total War version 1.5
Epoque
: fantasy, avec les Terres du Milieu comme base de départ
Statut
:
version 4.1.2
[/fs]
[fs=Présentation]
Le BattleMod (1)
VIRTUA PUGNA
se propose de regrouper les unités de divers mods afin de permettre aux joueurs de voir se combattre des unités qui ne se rencontreraient jamais sinon.
À la base,
VFP
(
Virtua Fantasy Pugna
) a été créé comme le versant tactique d'une campagne se déroulant dans les Terres du Milieu et ayant comme versant stratégique le logiciel
OVR
.
Ce mod nécessite Rome Total War v1.5
Language du mod : Français
Virtua Pugna
est complétement modfolderé, ce qui signifie que vous pouvez l'installer tout en pouvant continuer à jouer avec le jeu de base sans aucun problème.
(1) :
VFP
est référencé comme un
BattleMod
car il ne comportera
jamais
de volet de campagne stratégique. C'est l'une des conditions qui m'a permis de pouvoir intégrer les unités de
LOTR
.
[/fs]
[fs=Contenu]
27 Factions dans la version 4.1.2 téléchargeable :
(30 factions intégrées dans la version de travail)
Noldor
Galadhrim
Falathrim
Nandor
Êlvars
Ëldars
Pharisiens
Nains de l'Ered Luin
Nains d'Erebor
Dhuêrgârs
Númenóréens
Arthedain
Cardolan
Rhudaur
Gondor
Dol Amroth
Rohan
Dale
Rhudaur Vassal d'Angmar
Dulendings
Rhûn
Balchoths
Variags
Harad
Umbar
Gundabad
Isengard
Angmar
Mordor
Nehkhara
Symboles des factions
Spoiler:
Noldor
Galadhrim
Falathrim
Nandor
Êlvars
Ëldars
Pharisiens
Nains de l'Ered Luin
Nains d'Erebor
Dhuêrgârs
Númenóréens
Arthedain
Cardolan
Rhudaur
Gondor
Dol Amroth
Rohan
Dale
Rhudaur Vassal d'Angmar
Dulendings
Rhûn
Balchoths
Variags
Harad
Umbar
Gundabad
Isengard
Angmar
Mordor
Nehkhara
624 unités dans la version 4.1.2 téléchargeable :
(689 unités intégrées dans la version de travail)
Intégration d'unités des mods cités.
Nouvelles unités par l'adaptation d'unités des mods cités.
[/fs]
[fs=Screens]
[tmb]http://s2.noelshack.com/old/up/vfp__screen_01-cb039f546.png[/tmb]
Spoiler:
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_12-55f3487574.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_11-9def5adb10.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_13-ff60e98871.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_05-b2c8526464.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_06-1173c98170.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_07-6d6fb8ba71.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_08-7452297748.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_09-61812a1221.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/0vfp__previews_forum_10-3a03a6bc79.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/screen_02-319676960.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/screen_01-4cdcd6af63.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/screen_05-3128a8ab61.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/screen_06-2684517267.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/screen_03-497d90a411.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/screen_04-d5757f0029.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/4a_dale_standardbearer_02-168cc20124.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/concours_13-f5802ef230.png[/tmb]
[/fs]
[fs=Téléchargements]
VIRTUA PUGNA
hébergé par Joarius
=>
JOAR WAR
/
VIRTUA PUGNA
<=
BattleMod VIRTUA PUGNA
Version
4.0 - Mod
téléchargeable :
( 46,9 Mo )
OBLIGATOIRE
BattleMod VIRTUA PUGNA
Version
4.0 - Unités
téléchargeable :
( 190 Mo )
OBLIGATOIRE
BattleMod VIRTUA PUGNA
Version
4.0 - Patch - Loadings Screen
téléchargeable :
( 59,8 Mo )
Facultatif
Le BattleMod v4.0 ne nécessite pas l'archive
Virtua_Pugna_v4-0-Loadings_Screen.rar
pour pouvoir fonctionner,
mais rajoute 96 écrans de chargement.
BattleMod VIRTUA PUGNA
Version
4.0 - Patch 4.1.1 - Mise à niveau
téléchargeable :
( 41,5 Mo )
OBLIGATOIRE
Le Patch v4.1.1 rajoute les stats équilibrés pour la plupart des factions (hormis Rohan, Isengard, Umbar).
Le MiniMod 11 a donc été mis à jour.
BattleMod VIRTUA PUGNA
Version
4.0 - Patch 4.1.2 - Mise à jour
téléchargeable :
( 81 Mo )
OBLIGATOIRE
Le Patch v4.1.2 rajoute les factions des Êlvars, du Rhudaur (indépendant, vassal d'Angmar et annexé par Angmar), quelques unités supplémentaires, mais surtout des MiniMods pour varier des rencontres et propose toutes les factions avec des stats équilibrées entre elles.
OU
VIRTUA PUGNA
hébergé par Turambar
BattleMod VIRTUA PUGNA
Version
4.1.2
intégrale
téléchargeable :
Cette version avec installateur regroupe
tous
les patchs.
[/fs]
[fs=Installation par la voie des différents patchs]
1. Téléchargez le mod ci-dessus.
(Vous devez avoir le jeu
Rome Total War
v1.5 installé)
Les archives contiennent à chaque fois le fichier texte expliquant succintement comment installer les parties du Mod ou le Patch
, ainsi que le dossier compacté comprenant les fichiers à installer.
Consignes étendues d'installation et d'utilisation de la version 4.1
:
Spoiler:
- Dézippez chaque archive
Virtua_Pugna_v4-0-Xx.rar
et
Virtua_Pugna_v4-1-Xx.rar
dans le dossier de votre choix : vous obtiendrez le dossier
\Virtua_Pugna
(vous pouvez dézipper dans le même dossier, les éléments suivants se rajouteront au dossier
\Virtua_Pugna
).
ATTENTION ! Respectez l'ordre indiqué par la liste !
- Une fois le dossier
\Virtua_Pugna
dézippé, copiez-le puis collez-le
DANS
le/un dossier
\Rome - Total War
(dossier de votre
RTW
qui servira à lancer le BattleMod - là où il y a l'exécutable
RomeTW.exe
).
- Créez un raccourci de votre exécutable
RomeTW.exe
- Cliquez droit sur ce raccourci puis cliquez sur l'onglet Raccourci ; dans le champ Cible, c/c ceci : -mod:Virtua_Pugna -ne -nm -show_err
ATTENTION (!) : UN ESPACE DOIT ÊTRE LAISSÉ ENTRE LES GUILLEMETS ET LES COMMANDES À C/C !
Exemple :
Cible : "D:/__Games\Total War\Rome - Total War\RomeTW.exe" -mod:Virtua_Pugna -ne -nm -show_err
Ces commandes permettent de lancer
RTW
avec le BattleMod (-mod:Virtua_Pugna), en fenêtre (-ne), sans vidéo d'introduction (-nm) et avec l'option d'affichage de message d'erreur en cas de bug (-show_err).
.
- Dans le dossier
/Virtua_Pugna
, vous pouvez créer un raccourci du fichier
VFP-TW_-_Swap-Fr.bat
.
En tout état de cause, avant de lancer le BattleMod
VIRTUA PUGNA
, il vous faut choisir les factions avec lesquels vous voulez jouer.
Pour cela, double-cliquez sur
VFP-TW_-_Swap-Fr.bat
(ou son raccourci) et choisissez le Mini-Mod qui correspond à votre choix.
- Une fois le choix du Mini-Mod effectué, double-cliquez sur l'icône de raccourci de
RTW
: le BattleMod
VIRTUA PUGNA : TOTAL WAR
se lance.
[/fs]
[fs=Installation par la voie de l'installateur]
1. Téléchargez le mod en version intégrale ci-dessus.
(Vous devez avoir le jeu
Rome Total War
v1.5 installé) :
Spoiler:
1) Cliquez sur le lien.
2) Enregistrez le fichier dans un dossier de votre disque dur.
2bis) Précision : n'oubliez pas l'endroit.
3) Attendez la fin du téléchargement.
4) Double-cliquez sur le fichier enregistré.
5) Patientez un peu.
6) Cliquez quelques fois sur "Suivant", une fois sur "Démarrer" puis attendez que la petite barre soit totalement bleue.
6bis) Cliquez sur "Terminer".
7) Le logiciel VFP Manager s'ouvre.
7bis) Un raccourci vers ce logiciel apparaît sur votre bureau. N'oubliez pas de le renommer.
[/fs]
[fs=Foire Aux Questions]
1.
Ça veut dire quoi, VFP
?
Abréviation de
Virtua Fantasy Pugna
, le vrai nom de
Virtua Pugna
.
2.
Quand tu dis qu'il n'y aura jamais de campagne, tu ne penses pas à OVR
?
Si justement :
VFP
a été pensé pour fonctionner en liaison avec
OVR
:
Partie stratégique :
OVR
Partie tactique :
VFP
3.
Que signifie cette histoire de mini-mods
?
VFP
est basé sur le concept de
MiniMods
, ce afin de pouvoir "dépasser" les
HardCoded Limits
imposées par le moteur de RTW (500 unités et 255 modèles max).
Donc les MiniMods permettent de regrouper diverses factions afin de "générer" des batailles avec celles que l'on désire.
Ces MinMods sont organisés selon les "origines" (Premiers-Nés, Dunédains, Hommes, Noirs Ennemis), selon la localisation géographique des différentes factions des Terres du Milieu (factions du nord, du centre ou du sud, factions de l'ouest, du centre ou du sud). Cf
>> cette carte provisoire<<
pour mieux comprendre.
Des fichiers tableur
.ods
(OpenOffice)
.xls
ou (Excel) sont présents dans le dossier
\Virtua_Pugna
; ils indiquent les différentes factions présentes dans chaque MiniMod ; ces fichiers sont
VFP_-_MODS_-_Mini-Mods
et
VFP_-_MODS_-_Rencontres
.
4.
Pourquoi certaines unités n'ont pas d'UI Cards
?
Est-ce prévu
?
Nombre d'unités n'ont pas d'UI Cards car leurs textures sont différentes des unités originelles.
Ainsi les troupes régulières du Cardolan sont tirées des troupes d'Adûnabâr (
FATW
), dont la couleur "violette" a été transformée en blanc par HEphaestion IV (aka {Scipius}Cornelius sur
MB
). De plus leur référence interne ayant changée,
RTW
met d'office le paysan par défaut car il ne trouve pas d'UI Cards correspondant à ces unités.
Toutefois il est prévu que des UI Cards soient réalisées pour toutes ces "nouvelles" unités, demo s'étant porté volontaire pour apprendre à en faire.
5.
Certaines unités sont très semblables (notamment les chars de Rhûn).
N'étant pas un skinneur né, je ne sais que reprendre des unités et modifier leurs textures, ou changer les "soldats", mais pas travailler sur le squelette en 3D.
Donc normal qu'il semble que ces chars soient les mêmes : toutes les unités de charrerie de Rhûn utilisent le même type de char, provenant de
LOTR
.
6.
Les prix sont mal équilibrés.
Au 20 Novembre 2011, les prix n'ont pas été retravaillés en profondeur.
Ce travail devrait se faire en liaison avec le versant
OVR
d'une partie se déroulant dans la Terre du Milieu.
7.
Il faudrait changer la musique (reprendre notamment celle de TATW).
Pour l'instant, il n'y a eu aucun travail sur les sons. Comme j'écoute mes BO via mes mp3s sur mon ordi, je n'y ai absolument pas travaillé. De plus, j'ai eu d'autres priorités.
Cela viendra peut-être ultérieurement, mais les fichiers concernés seront rajoutés via un patch indépendant du mod afin de ne pas l'alourdir.
[/fs]
[fs=L'équipe de Virtua Pugna]
Spoiler:
Team Lead, Coding & Édition des Textes
Joarius
Splash & Backdrop
Taneda Santôka
Menus
F-ake
Adaptations des Textures et des Graphismes 2D
Joarius
Hephaestion IV
UI Cards
Demo
Joarius
Turambar
Statistiques des unités
Joarius
Zaariel
Traductions, Adaptations & Noms
Demo
Galadas
HEphaestion_IV
Joarius
Turambar
Sons
xx
Vidéos
xx
Installateur
Turambar
Suggestions
BhuddaJi
Demo
F-ake
Guemsterk
Hephaestion IV
Near
Thucydide
Turambar
Ytos
[/fs]
[fs=Bêta-Tests]
Spoiler:
Demo
Guemsterk
Joarius
Near
Ytos
Zaariel
[/fs]
[fs=Remerciements]
Spoiler:
(Cf les crédits plus détaillés par après)
Aux équipes de
MIDDLE-EARTH: TOTAL WAR
THE LORD OF THE RINGS: TOTAL WAR
, et plus particulièrement à
WLesmana
THE FOURTH AGE: TOTAL WAR
, et plus spécifiquement à
Aradan
WARHAMMER TOTAL WAR
, et plus spécifiquement à
Jubal_Barca
ROMA SURRECTUM I
, et plus particulièrement à
dvk901
NORMAN INVASION
, et plus spécifiquement à
MasterOfNone
CHIVALRY I TOTAL WAR
, et plus particulièrement à
Athenogoras
et
DaVinci
NTW2
, et plus spécifiquement à
Von_Clausewitz
À
DonnieDarko
: nouvelle infanterie Noldor dans
LOTR-TW
:
elf_noldor_swordshield
À
Gollum
: nouvelles unités de
ARDA TOTAL WAR
Aux membres du forum
Virtua Roma
pour leurs avis, leurs conseils et leur patience :
Caulaincourt
DarkSide
dragorlok
Raphael
Aux membres du forum
Mundus Bellicus
pour leurs avis, leurs conseils et leur grande patience :
Genava55
Zamensis
[/fs]
[NEWS]Bon jeu à tous avec les monstres.
[/NEWS]
Dernière modification par
Joarius
,
04-01-2012, 23h04
.
Joarius
Expert tacticien
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#2
08-01-2011, 12h28
[fs=Crédits]
Spoiler:
################################################## #####################
############# MIDDLE-EARTH: TOTAL WAR (ROME/BI) - CREDITS #############
################################################## #####################
_Team Lead, Campaign & Coding
Encaitar
_Models & Graphics
Burns|Oromë
_Unit Stats & Additional Coding
Burns
_Featured Artwork
Anke-Katrin Eissman
_Writing
Aldaeron|Burns
Encaitar|Icare83
maestro|myrano
Oromë
_Music
Justin R. Durban
Edgen Animations
www.edgen.com
_Design
Encaitar
Burns|Oromë
The ME:TW (M/VI) Design Team
_ME:TW (M/VI) Design Team
Duke John (Team Leader)
Aldaeron|Ancalagon the Black
cugel|Encaitar
Helper|Hoggy
Icare83|Klondike85
mandt|martyr
maximus decimus meridius|MrHide
NagatsukaShumi|PYJ99
Ronin|Wellington
_Special Thanks
Duke John for starting ME:TW and driving it for so long.
martyr for very generously hosting our webspace.
wlesmana for his assistance and collaboration.
Vercingetorix, for making it all possible
(and for his personal assistance with various technical issues).
Anke-Katrin Eissmann for kindly
allowing us to use her beautiful artwork.
Justin R. Durban for sharing his wonderful music.
CA for their continued production of the Total War series.
J.R.R. Tolkien for creating the inspiring and immersing
world of Middle-earth. We hope we have been faithful to it.
The community, and to all the others who have helped along the way.
This is all for you.
################################################## ####################
############# THE LORD OF THE RINGS: TOTAL WAR - CREDITS #############
################################################## ####################
_A Conversion of Rome: Total War
based on The Lord of The Rings films trilogy
by Peter Jackson / New Line
version 2 Open Beta
_LOTR-TW Development Team
_Project Leader, Modeler, Texturer, Animator,
_Campaign Modder, 2D Graphics, Text Editor
Widhy Lesmana
_Custom Scripts Coder
Bardo
_Website Manager and PR
mac89
_Forum Manager
Catherine Yen
_Sound and Music Team
Baza - Voice Actor
Raphael de Almeida Müller - Custom Themes
falcons1988 - Fanfares
_Contributions
Base Campaign Map - Middle-earth Total War team
Campaign Map Visual Improvements - Metal Storm
Banners and icons - Lupus
Helm's Deep campaign model - Fourth Age TW team
Crossbow animation - GodsPetMonkey
Realistic Horses Mod - Pinarius
Enhanced trees, ground, sky - TheLordz
Opening movie - Echolyn
Prometheus - Grass Mod
Sinuhet and Darth_Vader - AI formations
_Beta Testers
LordofUmbar
Damn-Nation
palantir
The Fuzz
Beregorn of Turkey
the trooper
jean-charlesI
cornish4eva
makanyane
Beaver
General Decimo Meridio
tranky
gandalf the white
Aragorn
joelh
jack_daniel
jack1693
Helmutt
Combatus_Vombatus
MorGoth
_Special thanks to
Heather Chan
for the 3DSMax crash course
Professor420, Hoggy, HogDog, alin, Palantir, apocalypsis,
Sundjata Keita, GodsPetMonkey, Balbor, Achilles, Makanyane
Epistolary Richard, Myrddraal, LorDBulA, Darth_Vader, Spartan,
Fenir, Malrubius, Simetrical, Player1, Monkwarrior, The_Mark
and all the modders of SCC and the org
for the lessons, tutorials, tips and advices
Middle-earth: Total War dev team
Fourth Age: Total War dev team
for sharing LOTR info and resources and inspiring me
to take a leap of faith and started modding
Vercingetorix
for the essential tools
J.R.R Tolkien
for showing us the wonders of Middle-earth
Peter Jackson
and the entire The Lord of the Rings cast and staff
for making the definitive trilogy of our generation
LOTR Fanatics Plaza
for helping with elvish translations
The Grey Wizard
for LOTR resources
Echolyn
for the awesome LOTR-TW movies
Spartan of TWC
for file hosting
rometotalrealism.org and staff
for the support and forum hosting
LOTR-TW forum (
www.lotr-tw.net
) dwellers
for the support and good times
and
messenger, crayon, hellenes and rumil
for being the captains of the army
_SOURCES
Images and Music from
The Lord of the Rings Extended Edition Perfect Collection (New Line)
The Lord of the Rings Official Soundtracks by Howard Shore (New Line)
Sounds and effects from
TLotR: Battle for Middle-earth for PC (EA Games)
_REFERENCES
The Lords of The Rings
by J.R.R. Tolkien
Silmarillion
by J.R.R. TOlkien and Christopher Tolkien
The Lords of the Rings: Weapons and Warfare
by Chris Smith
Encyclopedia of Arda (
www.glyphweb.com/arda
)
Wikipedia (wikipedia.org)
Thain's Book (tucksborough.net)
################################################## #############
############# THE FOURTH AGE: TOTAL WAR - CREDITS #############
################################################## #############
_Founder
fatsheep
_Art Director
Balbor
_Audio Manager
Arakorn-eir
_Coding Manager
Palantir
_Design Manager
-apocalypsis-
_Map Manager
Tittils
_Joint Chief Researchers of Lore
-apocalypsis-|Palantir
_Tolkien Consultants
-apocalypsis-|Palantir
_GRAPHICS DEPARTMENT
Balbor|Cronus
Palantir|Spraehbuer
Tittlis
_DESIGN DEPARTMENT
-apocalypsis-
Astaldo|Palantir
_CODING DEPARTMENT
Palantir
-apocalypsis-|Tittils
Aradan|Xerex
_OUTSOURCE SUPPORT
Argent Usher - New UI
Freddie "Gasoline" - Harad and Rhûn voices
Daniel Rodrigues - Dunland voices (
www.daniel-rodrigues.com
)
Shiefo - Rohan voices
Pebblo/Ollanter - Orkish & other non-Mannish voices
Crian - all video work
_OTHER
palissa|we4kf00l
Boosh|Zimoo
Uranos|Ikon
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Laurelhass|Darkhope
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ArcherPro|Cemendur
Evanlazer|Onclejibi
Marcus Aurelius|Merlin
Narzilian|Nediak
Professor420|Spongebob
Tb0ne|TheBladeRoden
TigerVX|UCRC
Vassago|Whitewolf
_VIDEO
Crian
_MUSIC
_Jonas "Cronus" Fancony (
www.fancony.com
)
_Various smaller fill-in pieces for Harad and Barbarian cultures
_Justin R. Durban, Edgen Animations (
www.edgen.com
)
_'Fort Of Flight', 'Rise And Fall Of Middle Earth',
'Fear Upon The Captain Of The Knights Unearthed'
_Simon Daum (
www.simondaum.com
)
_'The Return Of The King' (video signature)
_Tapani Siirtola (
www.adamantiumstudios.com
)
_'Sullie', 'Rough Justice', 'Lost Contact', 'Metsänneito'
_Matti Paalanen, Celestial Aeon (
www.saunalahti.fi/mattpaa
)
_Matias Puumala (
www.amppisound.com
)
_'Return to the Origin', 'Moonlit Forest', 'Centaur Force',
'Holding the Line', 'Winter of the Dead', 'The Last Escape',
'Across the Dark Blue Ocean', 'Over the Hills',
'Memories ~ Dreaming of Her', 'The Wind is Calling', 'Anxiety'
_David Arkenstone (
www.davidarkenstone.com
)
_'Music Inspired by Middle Earth'
_Jeff van Dyck (
http://www.jeffvandyck.com
)
_For the vanilla music
_ORIGINAL ARTWORK
'The Black Serpent Founders' by Anke Eissmann -
http://anke.edoras-art.de
'The Battle of the Morannon' and 'The Ride of the Rohirrim' by Peter Xavier
Price -
http://peet.deviantart.com
_PROMOTIONAL ARTWORK
Loading screens and promotional images by Cronus (fancony.com)
_HOSTING
Amirsan (Stratcommandcenter.com) for former hosting, and to Apocalypsis
(
www.chamber-of-records.com
) for current forum and web-site hosting.
_SPECIAL THANKS
To the Creative Assembly for making quite possibly the best strategy game out
there, and for allowing us to mod it.
To the entire modding community for making wonderful tools, and generally
being great chaps.
To Vercingetorix for making xpak, xidx, and cas exporter.
To Europa Barbarorum (and Bouchious specifically) for allowing us the use of 50
de-tattooed Barbarian portraits (we are told the barbarian leaders did not
complain too much despite this painful process, though one member of EB was
rumoured to have received a rather nasty axe wound to his shoulder and was
unable to mod for 8 weeks) - (
www.europabarbarorum.com
).
To Alin and EB for use of their mounted standard, 2-handed foot spearman,
2-handed mounted spearman and gladius skeletons and animations.
To Teleklos and Shifty (both of Europa Barbarorum) for their work on and
permission to use the palm-forest mod.
To Burns of ME:TW for creating Osgiliath for us at late notice.
To Middle-Earth:TW for use of their Argonath, Edoras and dunedanic settlement strat-map models,
and the Axemen, Corsair Archer and Pinnath Gelin Warrior battle-map models.
To Myrddraal (Wheel of Time: Total War) for his gemstones model.
To The Lordz for granting the use of their realistic skies clouds.
To Sinuhet for his AI Formations.
To Justin R. Durban, musical artist, for the use of a large number of his great
songs.
To Simon Daum, musical artist, for letting us use his song,
'The Return of the King', as the signature music for the mod.
To Tapani Siirtola, musical artist, for permission to use some of his wonderful
music in the mod.
To Matti Paalanen, musical artist, from 'The Celestial Aeon Project' for
permission to use some of his songs in the mod.
(
http://www.mikseri.net/artists/celes...ject.48147.php
)
To David Arkenstone for the kind use of his music -
www.davidarkenstone.com
And To Xerex & Aradan for their unrelenting commitment to engage in months
of research and testing to create the most rigorous and accurate unit
balance system of any mod out there!
To Crian for his beautiful mod-enhancing videos.
To Argent Usher for his beautiful new interface pieces.
To Christopher Tolkien for revealing more of the wonderful world of
Middle-earth in his 'History of Middle-earth' books.
And last, but certainly not least, to John Ronald Reuel Tolkien for creating
the greatest fantasy epic of all time.
################################################## ####
############# ROMA SURRECTUM I - CREDITS #############
################################################## ####
_Roma Surrectum Build 1.6 is a full conversion of RTW built to run on RTW version 1.5
_Creator
dvk901
_My thanks go to many who have contributed to this mod, among them :
Marcus Camillus, for allowing the use of his Roman Leadership mod (WIP)
Textures and many models done by TONE
EB & Signifier One for allowing us to use their animations, and to RTR for the use of their animations package that combines the two.
REDFOX, for his permission to use his wonderful new map textures!!
LUSTED, for permission to use his 'Dill Warrior'.
Riczu, for his strat models and naval models, and his permission to use them, and a number of his Roman units.
KALI, for several rebel banners and skins (I inadvertently forgot to thank him for, or ask about the skins )
Ferres, Godzilla and Pinarus for their permission to use the Legion 1.5 pack, and horses.
Webbird, for his Barbarian, Eastern, Carthaginian, and Roman models, and for his permission to use them.
Spirit of Rob: Carthaginian units: Sacred band infantry and cavalry, Poeni infantry, Poeni cavalry, General's bodyguards, Generals, Elite African infantry (aka Numidian legionaries), and for his Spartans and permissions to use many of his models.
Laca: Numidian auxiliary infantry and cavalry, camel-mounted spearmen
Iberia Total War (Monkwarrior): Permission to use models and skins for Caetrati, Scutarii, Bela cavalry, Neito guards, Celtiberian spearmen, Cantabrian jinetes. Special thanks to Monkwarrior for his extremely helpful modelling tutorials (in Spanish!).
EB Lusitanian elite infantry (hopefully), animations including two handed phalanx and two handed cavalry
Lt1956 Two handed phalanx models from SPQR, and Greek Swordsman
RTR Phalanx unit skins - I used a bit of one of the textures in the early libyphoenician spearman skin.
Saniol, for kind permission to use his models/skins from the Ancient Wars mod - Falxmen, Horse archers, Noble cavalry and Tabostae
Titus Andronicus, and Sleighr, who contributed a ‘Ptolemic Egypt Conversion Mod’, parts of which I used, and for Titus’ Syrian Archers, and Thracian Peltast.
Cyrus, for his ‘Macedon Star’ Mod.
OrrieBoi: realistic tree mod
Warspite, for several of his mercenary units (could not contact him).
Prometheus for his Grass Mod, city strat models, and several units.
Archer, for his ‘Skymod’.
OrrieBoi: realistic tree mod
Player1 and Borsook for their Bugfixes and enhancements.
IceTorque for his creation of the Huge map in this mod, and Webbird for his enhancements to it.
Sinuhet for his Formations 7.0 and his technical help with the AI.
Darth Vader for his EDU settings discoveries and his technical help with the AI.
Repman for his tips on EDU settings and other helpful input, and permission to use his adapted 'Marcus Camillus Roman Leadership Mod'
Lusted and LT1956 for answering my many questions patiently during my long work on this
Lusted for his tutorial on getting BI buildings into RTW..which worked perfectly.
Hobbes - for the Mundus Magna 3
Ngr - for the Mundus Magna 3
The Trivium Organization - for various bits and pieces
Vercingetorix - for the tools to mod RTW
SigniferOne, for his ‘Animations Pack’
Maximusminimus for a number of his Carthaginian models and unit cards.
Burebista and Alin for Dacian units, and permission to use them.
Kaweh K for permission to use his banners and faction symbols.
I'd also like to thank someone who made some unit cards I used, especially for the easterns...but I couldn't figure out who because all the text was in russian.
Northern Ranger for his further enhancements of the IceTorque\Webbird map.
Tone, for all his 'individualization' of each of the Legions, and fantastic new skins
Tone, for his skies mod and daylight settings.
Antiochus Epiphanes, for his models and skins.
Tyr, for his historical advice and temple descriptions.
SquidSK, for his work on traits, maps and buildings
Rory O'Kane, for his work on the Legion recruitment scheme and history.
Drtad, for historical advice and input on Armenia and Eastern factions.
Beta testers and historical info: Tyr, Ben259, Narses, pseudocaesar, caeser2345, fguerin, Shyam Popat, Jimexander the Mighty, swhunter, Drtad, & many others
Roman_man#3, beta testing and advice
Spartan_Shame, for his work on Unit Cards and the UI.
Cherryfunk, for tireless historical input and unit creation ideas.
Aja5191, for taking over publicity
Hex Kahn, for work on unit descriptions.
GershomPatmos, for work on projectiles.
Alletun, for his beautiful faction symbols and ideas
Baxon7, for his map textures and trees, ported from MTWII for RS.
Antiochus Epiphanes: Models and skins
Spirit of Rob: Seleucid General, other model and skin elements
Europa Barbarorum Team: Cataphract, Thurephoroi and Thorakitai models
RTR Team: Scythed chariot and elephant models
HemilcoBarca, for his work on units cards, and Carthage interface
Count Flip, for his work on units cards
################################################## ###
############# NORMAN INVASION - CREDITS #############
################################################## ###
_Conceived, Created and Coded by MasterOfNone
_Special Thanks To
Aradan for traits, ancillaries, sprites, unit balance,
campaign balance, and campaign script
Halie Satanus for modelling tweaks, faction symbols, ship
models, title graphics, and loading screens
Keyser Soze for his enthusiastic support and aid with
research and testing
"1066" open-source files for Norse ships, English and Norman
strategy-map settlement models and other minor imagery
"Age of Vikings and Fanatics" open-source files for many English and
Viking units, as well as the base interface graphics
"Chivalry Total War" for use of units, especially for the Normans
"Arthurian Total War" for use of their map as a base and a goodly
number of battle and strat-map units
Kevin MacLeod for use of a number of his free tracks available from:
www.incompetech.com
(see below)
_We Would Also Like To Thank
Pinarius for his 'Horse' pack
Iberus-generalis for textures from his 'Barbarian Textures Pack'
Halie (End of Days mod) and Hoggy (Blue Lotus mod) for use of the
wooden textures and models for the "High Timber Walls"; and to
Makanyane for help with their implementation and coding
"Fourth Age Total War" and "Gods & Fighting Men" for use of minor imagery
Alin & "Europa Barbarorum" for use of the two-handed spearmen animation
dvk901 for use of the Roma Surrectum open-source battlemap environments
Richard Caton Woodville (1856-1927) for use of his drawings for the
Norman Marcher and Civil Lordship buildings
And to those who worked on the Dwarven Blunderbuss (credits in-game)
################################################## ########
############# CHIVALRY I TOTAL WAR - CREDITS #############
################################################## ########
_A Total Medieval Modification Project
For
Rome - Total War 1.5
Rome Total War - Barbarian Invasion 1.6
PART I: [names in alphabetical order]
Version 0.44 - 1.05
PART II:
Version 0.34
---
PART I: 0.44 - 1.05
# Developers Version 1.05
since the release of 1.0 basicly by
_Athenogoras*
_DaVinci
plus significant contributions by
_Uranos
guest contributions by
_Aradan
_Cathar1209 (wip events relaunch/unreleased)
*mainly wip combat model relaunch, unreleased
***
# Developers Version 1.0
since the release of 0.99 basicly by
_DaVinci
plus significant contributions by
_Athenogoras
_Gen.JamesWolfe (and his team, wip voicemodding, unreleased)
_Uranos
guest contributions by
_Aradan
***
# Developers Version 0.99
since the release of 0.98 basicly by
_DaVinci
plus significant contributions by
_Athenogoras
_Pompeius Magnus
_Uranos
guest contributions by
_Aradan
***
# Developers Version 0.98
since December 2007 basicly by
_Basileios
_DaVinci
_Pompeius Magnus
plus significant contributions by
_BNS
_Uranos
***
# Developers Version 0.90 - 0.95/0.96
between December 2006 - December 2007 basicly by
_Atterdag
_Brian2818 aka BNS
_DaVinci
_Drak10687
_Uranos
***
# Developers Version 0.44 - 0.60/0.65
between May 2006 - November 2006 basicly by
_DaVinci
_Dirty Peasant
_Dragases1453
_Drak10687
_GenghisKhan
_SicilianVespers
_Uranos
plus significant contributions by
_Atterdag
_ASPaladin
_Flip2121 aka Count Flip
_Palatinae
_Teutonic Knight
_Zombimode
---
T h e C o m p l e t e C r e d i t s L i s t
I n c l u d i n g T h e D e p a r t m e n t s
for contributions since version 0.44
from May 2006 to June 2009
PROJECT MANAGEMENT
-----------------------------------
# Project & Creative Director
_DaVinci
plus Management Assistence between 0.97 and 0.98
_Pompeius Magnus
***
# Mod Design / Lead Programming
_DaVinci (since 0.44)
_SicilianVespers (between 0.50 and 0.6x)
additional lead programming between 0.97 and 0.98
_Basileios
DEPARTMENTS AND THE DEVELOPERS
----------------------------------
# Skinning & Modelling Units
_Basileios
_Brian2818 aka BNS
_Dirty Peasant
_Dragases1453
_Drak10687
_SicilianVespers
additionally some model changes by
_Athenogoras (for 1.1)
plus
_Crusader Total War Team
(see Special Thanks for details)
***
# Modelling and Coding 3D Buildings & Settlements
_Drak10687
***
# Mapping / Campaign-Map Alterations
_DaVinci
_SicilianVespers
_Uranos
***
# Creating 2D Graphics
_Ahmose
_Atterdag
_Basileios
_Brian2818 aka BNS
_DaVinci
_Flip2121 aka Count Flip
_GenghisKhan
_Pompeius Magnus
_SicilianVespers
_Uranos
featuring the event&message-pics by
_Atterdag
featuring the interface overhaule by
_Brian2818 aka BNS
featuring the title-mod/anc pics by
_Pompeius Magnus
and last but not least
featuring the unit ui's by
_Uranos
***
# Coding Campaign-Setting / Campaign Balancing
_Basileios (for 0.97 internal version)
_DaVinci (since 0.44 versions)
_SicilianVespers (in 0.6x versions)
***
# Coding Combat Balancing
_Athenogoras (since post-0.98 versions)
_Basileios (for 0.97 internal version)
_DaVinci (since 0.44 versions)
_SicilianVespers (in 0.6x versions)
featuring AI Formations Tweaking by
_Athenogoras (since post-0.98 versions)
***
# Coding Unit Roster
_Basileios (with 0.97 version)
_DaVinci (since 0.44 versions)
_SicilianVespers (in 0.6x versions)
plus file/code reworking by
_Athenogoras (since post-1.0)
***
# Coding and creating Ancillaries
_Atterdag (in 0.9x versions)
_Brian2818 aka BNS (in 0.9x versions)
_DaVinci (since post-0.44 versions)
_GhengisKhan (in 0.44 version, base)
_Pompeius Magnus (for 0.98 version)
featuring the title-mod by
_Pompeius Magnus
***
# Coding Traits
_DaVinci (since post-0.44 versions)
_GhengisKhan (in 0.44 version, base)
***
# Coding Family Trees and Character Names
_DaVinci (since post-0.6x versions)
_SicilianVespers (since post-0.44 to 0.6x versions)
***
# Editing Text Folder & Misc Files
_Ahmose
_ASPaladin
_Athenogoras
_Atterdag
_Basileios
_Brian2818 aka BNS
_DaVinci
_Dragases1453
_Palatinae
_Pompeius Magnus
_SicilianVespers
_Teutonic Knight
_Zombimode
***
# Re-/Coding Music Files
_DaVinci (since 0.44)
***
# Featuring Voicemod Enhancements
(not implemented as of yet)
for a future version planned -wip- by
_Gen.JamesWolfe (as manager with)
_dragondale
_Pseudo Romanus
***
# Historical Battles -wip-
_Khor Khan (Basic Creator for 0.34)
_DaVinci (relaunched Hastings for 1.0)
BETATESTING
----------------------------------
# Testing / Suggesting / Discussing
The Developers
plus
highly organised Beta-Testing by
# Key Operator
_DaVinci
# Testing for 0.50
_Teutonic Knight (Beta-Test-Manager)
_aduellist
_Atterdag
_Baron von Manteuffel
_bobdole
_Count Flip
_Gaius Baltar
_Isostran
_joshino
_KtotheC
_Lord_Crichton
_marktehman
_matte
_palatinae
_Steel
_Székely
_Teutonic Knight
_Zombimode
# Testing for 0.90
_BNS (Testing Managment Assistence)
_aduellist
_Baron von Manteuffel
_BNS
_Daray
_palatinae
_Red River
_Shadow-Imperator
_William the Silent
# Testing for 0.98
_Pompeius Magnus (Testing Management Assistence)
_Athenogoras
_Basileios
_BNS
_Pompeius Magnus
_Pseudo Romanus
_William the Silent
_Zombiemode
Special Historical Researchment
for 0.98
_Basileios
_Pompeius Magnus
# Playtesting all the time
_the many unofficial Playtesters (Forum Community)
in this regard
as well big thanks
to the many
_AAR authors
# Official Mod Leaders
_DaVinci (since 0.44/0.50, 2006)
_drak10687 (Co-Leader since 2007, but not present since 2008)
_SicilianVespers (with 0.60/0.65, afterwards honory team member)
ONLINE MANAGEMENT
----------------------------------
# Website Webmaster (at last)
http://www.stratcommandcenter.com/chivalry/
(not online anymore)
_alpaca
_drak10687
# Official Forum Moderators
_Athenogoras (since 1.0)
_DaVinci (since post-0.34)
_drak10687 (since 0.90, not present)
_Teutonic Knight (0.50 to 0.65, departed the team)
_SicilianVespers (0.50 to 0.65, official reserve)
_Atterdag (since 0.90, official reserve)
and additional (unofficial) moderators
_Brian2818 aka BNS (since 0.90)
_Pompeius Magnus (since 0.97)
# Thanks for permanent forum or file hosting
_Strategic Command Center
_Total War Center
_Modrealms
_Totalwar Org
_Imageshack
_Filefront
_Megaupload
_FileFactory
_rapidshare
_yourfilelink
and other sites
SPECIAL THANKS
----------------------------------
Crusader Total War Team, respectively
_Dragases1453
for the given permission to use their awesome units
since they stopped the work on their concerning mod
and to name especially their skinners and modellers
_Dragases1453
_Nikephoros
_Lentonius
_Templar019
_Darth Vader
for his awesome ai formation file modding for 0.50
for file contributions or other
significant help as following ...
in post-0.34 versions until 0.50 by
_Adherbal
_Ahmose
_alpaca
_Amirsan (SCC Admin)
_apocalypsos
_Epistolary Richard (TW Org)
_Glycerius
_Hoggy
_Hody
_Iberia: Total War-Team
_killerxguy
_Marcvs Traianvs
_Monkwarrior
_Mundus Magnus-Team
_Desaix' Naval Mod Team
_Palissa
_polak966
_Shadow-Imperator
_Steel
_SuperTW
_therussian
_Total War Center Admins
in version 0.90 by
_Basileios
_CPW
_Daray
_Mircea the Old
in version 0.98 by
_Basileos Leandros I aka Edyzmedieval
_LAca
_Byzantium TW team
_Jingle Bombs
_Garnier
for version 0.99 and 1.0 by
_Aradan (incredible ctd-debugging info: clone-character issue)
_Master of None (MTW 1 music, mp3 files)
_Sinuhet (basicly used ai formations file)
_OrrieBoi aka Orretje (Tree Mod)
for version 1.1 by
_Aradan, respectively the VI2 Team
(for the permission to use some basic
VI2 building pics, originally M1TW files)
misc thanks as following
for recent used tools created by
_batu33 (Name Generator, tool inspired and tested by DaVinci)
_Tamur + SquidSK (ATVTW)
_Tornnight (Names Verifier)
and for recent public release announcements
plus the recent mod hosting on Modrealms by
_Amroth
and most recently for version 1.0
and as well for version 1.1
some 2d-graphic file debugging and
the setup-installer production by
_Aradan
and thanks to everyone we should have listed and
forgot here or have just not the names and to
_The Chivalry Forum Community
in example for great After Action Reports (AAR's)
_Atterdag
_Count Flip
_Drak10687
_Fondor_Yards
_Gaias
_Garnier
_and a lot more authors
especially recently for AAR's
with beta-testing character
_Alavaria
At last but not forgotten, thanks to
Activision + Creative Assembly + SEGA
for making great games and especially for
used file-material from the games
Medieval TW, Rome TW & Barbarian Invasion
PART II: 0.34
************************************************** ***********************
CREDITS CONTINUE HERE
D e d i c a t i o n by DaVinci
"THE POST 0.34 RELEASES WERE
I M P O S S I B L E
WITHOUT THE AWESOME WORK
OF THE FOLLOWING PEOPLE"
Contributions for Chivalry TW until version 0.34
Releases until May 2006
The Original Credits List Version 0.34
starts here and is not edited by DaVinci:
---------------------------------------------------
Leaders
_Peter "militiaman" Cooper
_Stefan "alpaca" Reutter
Scripters
_Lukas "Adherbal" Nijsten
_Peter "militiaman" Cooper
_Daniel "Kor Khan" Hungerford
_Stefan "alpaca" Reutter
_Robert D'Artois
_Randarkmaan
_Arakorn-eir
_Hody
Design & Management
_Fyodor "Dirty Peasant" Nadtoka
_Peter "militiaman" Cooper
_Filip "polak966" Gajos
_Stefan "alpaca" Reutter
_CNSW
_Robert D'Artois
_Hody
_Benoît "Dust" Le Garsmeur
_Lukas "Adherbal" Nijsten
Skinning and Modelling
_Andriyko
_Fyodor "Dirty Peasant" Nadtoka
_Lukas "Adherbal" Nijsten
_Maksim "Lance" Karpow
_drak10687
_Dark Fenrir
Animations
_Andriyko
_Fyodor "Dirty Peasant" Nadtoka
_Alin
Music
_Justin R. "Edgen Animations" Durban
http://www.edgen.com
Balance and Testing
_Alexandros
_AggonyDuck
_Crow
_Antek
_Tom
_Jhonny
_Robert d'Artois
_Lu Bu
_Moddyn
Historical Advice and Research
_Carlos "Adelwulfs" de Lorenzo
_Karl "Anti Strunt" Thomasson
_Hasasharin
_Mikel
_WrathOfMe
_Urnamma
_Armchair Athlete
_janosik007
_galizien
_Adahn
_Ranika
_Hody
_Afsin
_Randarkmaan
_Daray
Community
_Sleaker
_Ninjacool
_Alin
_JimmyM
_Miguel "VikingHorde" Kristensen
_BuuKenshin
_DochtorGajo
_Atterdag
_De Hertog Van Gelre
_Pizza The Hutt
_Basileos Leandros
_illuminati
_Overlord_63
_Empire
_Archer
_ASPaladin
Special Thanks
_Strategic Command Center
- for forum and mod hosting -
_Vercingetorix
- for his awesome modding tools -
_Justin R. "Edgen Animations" Durban
- for the excellent music track -
_Europa Barbarorum
- for animations & research on several modding aspects -
_Matt Greggersen
- for hosting the private and public betas -
[/fs]
[fs=Utilisation du Swapper de VFP]
Spoiler:
Pour pouvoir lancer les batailles que vous désirez, ou jouer contre un adversaire en multi, il vous faut choisir le MiniMod répondant à vos désirs.
Pour cela, il vous faut lancer le swapper de
VFP
et le paramétrer selon les indications suivantes :
- Double-cliquez
VFP-TW_-_Swap-Fr.bat
(ou son raccourci).
- L'écran suivant apparaît :
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/vfp__swapper_01-d83fd45c12.png[/tmb]
Saisissez "L" afin de continuer ou " X" pour refermer le swapper.
- Choisissez si vous voulez utiliser un MiniMod des factions (Premiers-Nés, Dunedains, Hommes, Noirs Ennemis), des Régions des Terres du Milieu ou un MiniMod proposant des Batailles sans se référer à l'un des classements précédents :
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/vfp__swapper_02-43f5d88c46.png[/tmb]
- En fonction de votre choix, vous verrez l'un des écrans suivants apparaître :
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/vfp__swapper_03-a175503b22.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/vfp__swapper_04-82b79cd778.png[/tmb]
[tmb]http://s3.noelshack.com/old/up/vfp__swapper_05-7ad9e1ce57.png[/tmb]
- Saisissez le code correspondant au MiuniMod de votre choix, validez puis laissez faire.
Il ne faut surtout pas refermer la fenêtre du swapper avant qu'il n'ait fini
, au risque de ne pouvoir lancer VFP et de devoir refaire la manipulation avec le swapper.
[/fs]
Dernière modification par
Joarius
,
20-11-2011, 18h31
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Joarius
Expert tacticien
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#3
08-01-2011, 12h29
État d'Avancement de
Virtua Pugna
Noldor
Symbole Faction
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Bannière
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Soldats
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Officiers
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Stats
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Textes
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Galadhrim
Symbole Faction
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Bannière
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Soldats
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Textes
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Falathrim
Symbole Faction
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Soldats
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Officiers
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Stats
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Textes
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UI Cards
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Sprites
Nandor
Symbole Faction
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Bannière
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Soldats
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Officiers
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Stats
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Textes
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UI Cards
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Sprites
Êlvars
Symbole Faction
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Bannière
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Soldats
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Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
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Sprites
Ëldars
Symbole Faction
/
Bannière
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Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Pharisiens
Symbole Faction
/
Bannière
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Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
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UI Cards
/
Sprites
Nains de l'Ered Luin
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
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Sprites
Nains d'Erebor
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Dhuêrgars
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Númenóréens
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Arthedain
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Cardolan
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Rhudaur
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Dol Amroth
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Gondor
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Rohan
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Dale
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Rhudaur Vassal d'Angmar
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Dulendings
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Rhûn
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Balchoths
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Variags
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Harad
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Umbar
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Trolls
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Gundabad
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Isengard
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Angmar
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Mordor
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
Nehkhara
Symbole Faction
/
Bannière
/
Soldats
/
Officiers
/
Stats
/
Textes
/
UI Cards
/
Sprites
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Joarius
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03-01-2012, 23h31
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Turambar
Maître du Destin
Stratège avancé
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#4
08-01-2011, 14h59
On attend les screens
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Joarius
Expert tacticien
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#5
08-01-2011, 17h51
Ça va venir, mais je prends mon temps.
Toutefois, si certains veulent en faire pour moi...
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28-02-2011, 11h46
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Joarius
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#6
08-01-2011, 18h46
Liens de téléchargement mis en place.
Symboles des factions rajoutés.
Noms des membres de l'Équipe, des Beta-testeurs, des Remerciements et des Crédits rajoutés.
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Turambar
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#7
09-01-2011, 10h02
MIDDLE-EARTH: TOTAL WAR
THE LORD OF THE RINGS: TOTAL WAR
THE FOURTH AGE: TOTAL WAR
Ceux-là je comprends (le 1er, il est sur MTW?)
ROMA SURRECTUM I
NORMAN INVASION
CHIVALRY I TOTAL WAR
WARHAMMER TOTAL WAR
Ceux-là, ils ont servi à quoi?
Et le dernier, c'est CoW?
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Joarius
Expert tacticien
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#8
09-01-2011, 22h14
Mods dont les unités sont déjà intégrées :
MIDDLE-EARTH: TOTAL WAR =
Barbare Invasion
(1er mod sur le SdA)
THE LORD OF THE RINGS: TOTAL WAR =
LOTR
THE FOURTH AGE: TOTAL WAR =
Barbare Invasion
Mods dont j'ai envie d'intégrer certaines unités :
ROMA SURRECTUM I
NORMAN INVASION
CHIVALRY I TOTAL WAR
WARHAMMER TOTAL WAR = WarHammer sous
RTW
=>
>> TWC / Warhammer Total War <<
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Zaariel
membrinutile
Lecteur de Sun Tzu
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#9
09-01-2011, 22h55
Eh ben, je suis crédité dans l'équipe.
Pourtant je t'ai lâché un peu en plein boulot mon pauvre Joarius...
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Joarius
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#10
10-01-2011, 21h50
Ouais, tu m'as lâchement lâché en te relâchant...
Mais tu as quand même bossé sur les stats des Nandor, des Nains d'Ered Luin, du Gondor, de Dale, de Rhûn et du Mordor.
Ça fait quand même un joli boulot.
Donc ton nom restera dans les annales.
Par contre, si tu veux bien, n'oublie pas de m'envoyer tex explications du comment que t'as fait pour les stats, que je puisse avoir un canevas et schéma directeur.
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28-02-2011, 11h47
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Turambar
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#11
02-02-2011, 15h09
Elle est bizarre ta foire aux questions
PS: et quand tu dit qu'il n'y aura jamais de campagne, tu ne pense pas à OVR? Parce qu'une campgne avec ton mod sous OVR, ce serait super!! Surtout pour attirer les débutants, parce que les ressources seraient sans doute diminuées ou même enlevées, parce qu'elle ne sont pas compatibles avec une campagne des Terres du Milieu!
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Turambar
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02-02-2011, 15h12
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Joarius
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#12
02-02-2011, 18h40
Travail sur la FAQ à partir de tes question et remarques de ton mp.
Merci.
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Turambar
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#13
02-02-2011, 19h04
4. Certaines unités sont très semblables (notamment les chars de Rhûn).
N'étant pas un skinneur né, je ne sais que reprendre des unités et modifier leurs textures, ou changer les "soldats", mais pas travailler sur le squelette en 3D.
Donc normal qu'il semble que ces chars soient les mêmes : toutes les unités de charrerie de Rhûn utilisent le même type de char, provenant de LOTR.
Je pensais aux stats
Et y a-t-il d'autres mini-mods?
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Joarius
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#14
02-02-2011, 21h47
Oui :
- Nord-Est
- Sud-Ouest
- Sud-Est
- "Centre"
- Et selon ce qui restera comme factions qui ne se rencontrent pas dans les MiniMods précédents.
Pour l'instant, je ne les sors pas car il faut faire encore les stats de la majorité des factions, et ça sera très laborieux de mettre à jour tous les MiniMods...
Quant aux stats des chars, c'est Zaariel qui a travaillé dessus jusqu'à présent, et il disait que les chars lui posaient problème pour un bon équilibre. Ce que je veux bien croire.
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Joarius
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28-02-2011, 11h48
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Turambar
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#15
03-02-2011, 19h52
Perso j'en enlèverai deux: un suffit!
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